24 Juli - Andra som inte är ja

8. Ett ögonblick
Dethär är en sån där "fråga" som man skulle kunna skriva så mkt om,
Studenten
Balen
Tatueringarna
Hundarna
Dödsfall
Nån fantastisk stund med Pojkvännen
Resa
Men, ja tänkte faktiskt ta ett ögonblick som betyder mycke för mej.
Visst de handlar om en tatuering, men ögonblicket är väl mer vad tatueringen står för.
Min tredje tatuering gjorde ja på min fot, de är en textrad som lyder "learning to speak alzheimers"
O ja gjorde den för min morfar, han hade alzheimers o dog av det. Han va sjuk i flera år så grejen va väl de att när han väl fick somna in så var de mer som en lättnad än jobbigt. Kanske lite dumt men de va som att en stor stor megasten släpptes från magen o man kunde andas ut. Grejen är de att allt va så mkt jobbigare när han "levde" än va de va då han dog, man va glad för hans skull. Självklart va man helt förstörd ett tag men de va ändå en okej sorg. Så jag ville göra nått som ja alltid skulle ha kvar, som representerade honom. Så jag valde att tatuera nått. Jag ville inte va sådär megatydlig o skriva "morfar" på mej liksom utan det blev mer hans sjukdom som blev en betydelse för han, för mej. O just att jag valde "learning to speak" va nog mer för att de är såå många som inte vet ens i närheten av va de är, man kan inte riktigt förstå hur sjukdomen är om man inte upplever de. Ja kunde bli så sjukt arg på människor som gick omkring o skämtade om att dom hade alzheimers, ja kunde skrika åt dom att dom va såna jävla idioter som inte fattade ett skit av va dom prata om. O de är väl de ja har kommit över fund med, de va helt enkelt så att dom inte riktigt fatta va de va. Så på ett sätt så gjorde ja den här tatueringen för att gå vidare, släppa taget om ilskan o börja förstå istället, släppa taget om sorg o se de som va bra ist. Komma ihåg min morfar som han var, inte de han blev. Det är ett ögonblick jag aldrig kommer att glömma.
/HannaBajs

Kommentarer
Postat av: josefin

vill också tatuera mig :(

2011-07-25 @ 01:37:38
Postat av: HannaBajs

Du får göra en i smyg från far din;)

2011-07-26 @ 18:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0